Ontstaat er tussen u en de ondernemer een geschil over een technisch mankement aan uw woning? Dan kunt u hiervoor bemiddeling bij ons aanvragen. Het aantal te bemiddelen punten is maximaal 15.
Belangrijk om te weten
Niet alle punten komen voor bemiddeling in aanmerking. Klachten die voortvloeien uit de tussen partijen gesloten (koop-/)aannemingsovereenkomst (leveringsgeschillen) en opleveringsgeschillen komen niet voor bemiddeling in aanmerking. Voor punten waarvoor geen bemiddeling mogelijk is, kunt u gebruik maken van de geschillenregeling zoals opgenomen in uw contract met de ondernemer.
Bemiddeling door Woningborg is gratisOnze bemiddeling is vrijblijvend voor partijen en niet afdwingbaar. De uitspraak van de Raad van Arbitrage voor de Bouw is wel bindend.
Bemiddeling aanvragen
- U vraagt een bemiddeling aan via onderstaande link
- Na de intake hoort u binnen 10 werkdagen van ons of en zo ja, welke klachten voor bemiddeling in aanmerking komen
- Als er een bemiddeling plaatsvindt, beoordeelt onze bouwkundig inspecteur samen met u en de ondernemer de klacht in uw woning. Soms bemiddelen we telefonisch of geven we schriftelijk advies.
- Met elkaar zoekt u naar een oplossing
- U ontvangt het bemiddelingsrapport
Wat kunt u verder doen?
De bemiddeling is adviserend; we kunnen een voorgestelde oplossing of de gemaakte afspraken niet afdwingen. Dus als de bouwondernemer geen gehoor geeft aan ons advies, of als bemiddeling niet mogelijk is, kunt u gebruik maken van de geschillenregeling. U legt uw zaak ter beoordeling voor aan de Raad van Arbitrage voor de Bouw. Of u start een rechtszaak bij de gewone rechter.